Kasza kuskus – co to?

Kuskus jest idealnym rozwiązaniem dla wiecznie zapracowanych osób, jakim jednakże zależy na zrobieniu zdrowszych posiłków aniżeli zapychające kanapki. Jego nieco orzechowy smak, składający się z wchłanianymi aromatami pozostałych składników wywołuje, iż można przygotować go w wielu odmianach, zarówno jako słodkie dania śniadaniowe, jak również na słono. Nazwa kuskus wychodzi od arabskiego słowa kaskasa, znaczącego czynność tłuczenia oraz rozbijania. We własnej podstawowej formie kuskus był ponieważ pozostałością osiąganą w efekcie mielenia nasion pszenicy

Kasza kuskus – wartości

Kasza kuskus ma podobną wartość odżywczą, co większość kasz, płatków zbożowych, makaronów i ryż (https://www.bee.pl/9085-kuskus). W 100 g daje ok. 376 kcal, z czego 77 g cukrów, 13 g białka i mała zawartość tłuszczu. Kuskus jest kaszą obficie białkową, co uznają osoby na diecie wegańskiej i wegetariańskiej. Dodatkowo to kasza polecana dla osób z kłopotami trawiennymi i refluksem żołądkowo-przełykowym z racji na jej lekkostrawność, pochodzącą z niewielkiej ilości błonnika pokarmowego. Kuskus ma ogromne zawartości białka, jest zatem doceniany w diecie wegetariańskiej oraz wegańskiej. Ilość białka jest niemal dwa razy większa aniżeli w białym ryżu! Jest lekkostrawny oraz ma niewielkie ilości kwasów tłuszczowych, zarówno nienasyconych jak również nasyconych. Ma niewielką ilość tłuszczu oraz niższą ilość błonnika aniżeli odmienne kasze. Ponadto ma dużą ilość wapnia, co korzystnie oddziałuje na swoje kości oraz ogromną zawartość sodu. Poza tymże w kuskusie odnajdziemy także witaminy z grupy B oraz kwas foliowy.

Kuskus jest łatwostrawny

Kuskus należy do artykułów łatwostrawnych, zatem można dawać go dzieciom oraz osobom z chorobami przewodu pokarmowego. Kuskus jest doskonale znoszony poprzez osoby z zespołem jelita wrażliwego (tzw. IBS) lub dolegliwością wrzodową żołądka. Produkt tenże występuje z pszenicy, zatem ma gluten zakazany dla osób z celiakią oraz różnymi typami nietolerancji glutenu. Kuskus można zakupić również w wersji razowej bądź ze starej formy pszenicy – orkiszu. Jest nie jedynie lekkostrawny dzięki czemu nie podrażnia żołądka, lecz również jego relatywnie mały wskaźnik glikemiczny powoduje, iż może być spokojnie jedzony poprzez osoby cierpiące na cukrzycę. Jak dokładnie powstaje kasza kuskus? Robiona jest z twardej pszenicy formy durum oraz ma okrągłe ziarnka, trochę mniejsze aniżeli kasza jaglana. Kuskus wyróżnia się całym arsenałem korzyści, jednakże do największej spośród nich niewątpliwie należy łatwość zbierania konkretnej kaszy i niezwykle krótki okres gotowania. Starczy jedynie zalać ziarnka wrzątkiem, aby po paru minutach napęczniały oraz były już gotowe do jedzenia.

Food obraz autorstwa timolina - www.freepik.com