Jakie właściwości ma kasza kuskus?

Jakie właściwości ma kasza kuskus?

Określeniem „kuskus” charakteryzuje się zarówno wyrób z pszenicy durum w formie małych kuleczek, jak również zrobione z niego standardowe danie północnoafrykańskie, serwowane zazwyczaj z gulaszem. Utarło się nazywanie kuskusu kaszą, jednakże przy dzisiejszych technologiach tworzenia bliżej mu do makaronu. Klasycznie kuskus przygotowywano z pokruszonych nasion pszenicy durum, jakie otaczano w mące. Teraz seryjnie wytwarza się go z semoliny (mąki z pszenicy durum) oraz wody, więc w prawdzie z ciasta makaronowego.

Co to jest kuskus?

Kuskus jest uważany za kaszę, lecz tak naprawdę bardziej naprowadza makaron. Otrzymuje się go z twardej pszenicy durum (owej samej, z jakiej robi się włoski makaron). Mąkę pszenną miesza się z wodą, natomiast potem tworzy specyficzne niewielkie, kanarkowe granulki, jakie znamy jako kaszę kuskus. W przeszłości kuskus robiono z prosa. Określenia kuskus stosuje się zarówno dla kaszy, jak również samej potrawy robionej z owego artykułu. Należałoby wiedzieć, iż kuskus to artykuł o bogatej przeszłości. Spożywano go już 3 tysiące lat p.n.e. pośród społeczności berberyjskiej, zajmującej teren północno-zachodniej Afryki.

Kasza kuskus: wartości oraz zalety

Kasza kuskus to przysmak kuchni północnoafrykańskiej, przede wszystkim Maroka, Algierii, Libii oraz Tunezji. Kwalifikujemy kuskus do do kasz, choć niezwykle zbliżony jest do makaronu. Tworzony jest ponieważ z pszenicy twardej (makaronowej) zwanej durum. Kuskus to artykuł niezwykle możny w białko, co jest istotne dla wegetarian. Ma za to wyjątkowo mało kwasów tłuszczowych, jest przy tymże delikatny. Może być jedzony poprzez osoby chorujące na kłopoty z przewodem pokarmowym. Odmienne ważne elementy obecne w kuskusie to wapń, sód, witaminy z klasy B – szczególnie B3 oraz kwas foliowy. W kuskusie można odnaleźć też dużo ważnych minerałów, w tymże: magnez, fosfor, cynk, miedź oraz mangan. To powoduje, iż kasza jest doskonała dla osób z anemią. Ponadto jej systematyczne zjedzenie może także zmniejszać symptomy zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Kaszę powinny spożywać jak przeważnie osoby pracujące umysłowo – zamknięty w niej magnez poprawia uwagę. Dzięki ogromnej ilości cynku, manganu oraz miedzi dbasz zatem o wytrzymałość organizmu.

Kasza kuskus – świetny element diety odchudzającej

W jednej szklance ugotowanego kaszy kuskusu znajduje się tylko 176 kcal! Lecz to nie koniec dobrych informacji – przy pełnym braku tłuszczu, sodu oraz cholesterolu, w jednej porcji afrykańskiej kaszy jest 6 g białka oraz 2 g błonnika. Gdy dobierzesz wariant pełnoziarnisty, możesz liczyć chociażby na 6 g błonnika, natomiast ponadto kusząco niewielki wskaźnik glikemiczny. Jednym słowem, z kaszą kuskus łatwo zaspokoisz apetyt, nie obciążając zupełnie metabolizmu.

Food obraz autorstwa timolina - www.freepik.com