Czy warto jeść kaszę kuskus?

Obecnie będący kapitalizm przez dostęp do dużego wachlarza artykułów zapewnia szanse tworzenia pokarmów z wyselekcjonowaną dowolnością. Teraz mamy możliwość doboru prawie wszelkich artykułów proponowanych poprzez różnych wytwórców. Różnią się one wartościami, zapakowaniem, gramaturą, sposobem tworzenia. Dodatkowo – odmiennie aniżeli niegdyś – moda zagląda nie jedynie do szaf lecz też za drzwi lodówek. Dzisiejsze style żywieniowe rozpowszechniają się poprzez internet, pozyskują serca szczególnie młodych pokoleń oraz ustanawiają kolejne zwyczaje żywieniowe i diety, np. wsparte na składnikach bezglutenowych. Jednym spośród takich stylów jest urozmaicanie pokarmów w artykuły zbożowe typu kasza.

Kasza kuskus

Delikatna kaszka kuskus występuje z twardej pszenicy durum, co czyni ją podobną do makaronu. Wywodzi się z kuchni afrykańskiej, natomiast konkretnie z północnej oraz zachodniej części owego kontynentu. Samo słowo “kuskus” znaczy w języku arabskim niszczyć, tłuc, co odnosi się do mechanizmu uzyskiwania kuskusa. Stanowi ona ponieważ materiał, jaki występuje w przebiegu mielenia owego zboża. Jest znana już od przeszło 5 tysięcy lat. Co interesujące, stanowi wzór bogactwa oraz szczęścia. Kasza kuskus ma ziarnka o wielkości blisko 1 milimetra.

Jak powstaje kuskus?

Kuskus jest artykułem wytwarzanym z pszenicy twardej durum. Ma formę okrągłych ziarenek o wielkości blisko 1 mm. Klasycznie otrzymywało się go po rozdrabnianiu pszenicy w kamiennych żarnach (stanowił wtedy artykuł odpadowy owego zboża). Teraz kuskus bardziej przypomina makaron aniżeli kaszę. Wytwarza się go, granulując mąkę pszenną z wodą oraz dodatkami, natomiast potem przesiewa w specjalistycznym sicie. Mimo owego popularnie określany jest kaszą. Ową kaszę ze względu na krótki okres przygotowania lubią osoby pracujące. Ziarnka zalewa się wrzątkiem oraz po kilku minutach produkt jest zdolny do jedzenia.

Kasza kuskus wartości odżywcze

Kasza kuskus jest artykułem zbożowym oraz identycznie jak większość artykułów produkowanych z pszenicy ma również gluten. W 100 g kuskus odnajdziemy ok. 370 kcal, co czyni z niego kaszę dosyć kaloryczną. 1 szklanka już przygotowanej kaszy ma z kolei ok. 170 kcal, 2 g błonnika i pokrywa nasze codzienne zapotrzebowanie na żelazo w 2%.

Strata wagi


Ludzie na diecie zwykle poszukują małokalorycznych źródeł dobrych składników, natomiast ziarna pszenicy są niejednokrotnie stosowane, gdyż są odżywcze, są stosunkowo proste w gotowaniu oraz nie mają dużo kalorii. W przyrównaniu do pozostałych artykułów zbożowych, takich jak ryż lub komosa ryżowa, kuskus jest faktycznie lepszy, mając mniej aniżeli 200 kalorii w każdym kubku, co stanowi mniej aniżeli 10% codziennego zamówienia na kalorie proponowane dorosłym.

Background obraz autorstwa evening_tao - www.freepik.com